Wednesday 11 June 2008

S-a schimbat botezul...

De cand a devenit botezul un fel de nunta?? Nu ca as mai tine eu minte cum a fost la al meu (:P)dar am strans pareri! Botezul nu mai e ce-a fost!
Acum avem o petrecere de 100-150 persoane (minim!), restaurant inchiriat, meniu fix, tort imens, "dar de botez" (apropo, stie cineva cam cat se da la botez???? la fel ca la nunta?!) si sincer nu cred ca se mai apreciaza cadourile pentru bebele ce intra in lume! Si asta pentru ca petrecerea cu pricina ajunge sa fie foarte costisitoare si cumva preferi sa primesti bani ca sa mai acoperi din "pierderi"!
Mai mult, un nou trend la astfel de petreceri: ursitoarele! Vin niste doamne care ureza de bine bebeului sub forma unui spectacol! Oare de unde s-or fi inspirat? ...ca nu mai stiu cum se numea basmul cu ursitoare:)! Ce va urma oare??....dansatoare din buric dupa 12 noaptea pentru tatic? :)) Sau poate o petrecere cu strigare la dar? hahahaha

4 comments:

Anonymous said...

In sfarsit cineva care a observat si a mai si mentionat absurditatea.(ca de observat cred ca observa multi). Sunt perfect de acord. Eu cand am facut botezul, care nu m-a costat mare lucru, decat eventual biserica (da da-o incolo ca macar atat faci ptr copilul tau), am ramas socata, intepenita cand a venit un invitat si mi-a dat un plic cu bani. Dupa care inca unul si inca unul. Ma simteam si prost si mai mult apreciam un cadou simbolic ptr pusti dacat suta de euro data asa... ca asa se face si de ce sa-ti mai bati capul cu cadouri.Cu toate ca stiu ca nu esti de acord, la nunta e altceva, acolo tre sa vina toate neamurile si toti colegii si eventual, daca mai incap, si prietenii, dar la botez? Mi se pare ca deja a devenit un fel de afacere, pe spatele sarmanului copil.

A.D. said...

...si chiar daca nu ar fi neaparat afacere, cu siguranta nu mai este ideea de baza a botezului. Mie mi se pare normal sa-i iau un cadou copilului, ca o consider un fel de birthday party (prima de altfel!)! Dar sa dau bani pe ideea ca parinti au cheluit mult cu organizarea mi se pare exagerat! Este ca si cum as merge la ziua cuiva si in loc sa iau cadou i-as da bani ca sa acopar cheltuiala! O sa ajungem sa ne sustragem de la botez asa cum o facem in cazul unei nunti, pe ideea ca nu avem bani! Si nu mi se pare normal!!!

oakiclub said...

Ursitoarele la botez fac parte din traditia romanilor de sute de ani. Se observa in ultimii ani si “o materializare fizica” a acestei traditii prin spectacolul prezentat in timpul petrecerii de botez : URSITOARE LA BOTEZ.
Acest spectacol se vrea sa fie ( si de cele mai multe ori reuseste ) o imbinare a traditiei si a nevoii de a aduce o pata de divertisment in timpul unei petreceri in care predomina mancarea, bautura, muzica si dansul.
Si ce poate fi mai frumos decat sa fii parinte si sa auzi ceea ce fiecare parinte isi doreste pentru copilul sau : sanatate, fericire, minte… Bucuria este cu atat mai mare cu cat majoritatea firmelor de divertisment care au in program acest spectacol personalizeaza textul ursitei astfel incat in urarile ursitoarelor se vor regasi parintii, nasii si bunicii pruncului proaspat botezat!
Pentru mai multe detalii privind traditia ursitoarelor la botez, spectacolul cu ursitoare, fotografii si videoclipuri cu ursitoare la botez puteti accesa ( cu permisiunea moderatorului acestui post) http://www.ursitoare-la-botez.ro

Ursitoare botez said...

Foarte fumoase spectacolele cu zane ursitoare. Fiecare botez ar trebui sa aibe un moment in care aceste traditii sa fie interpretate.