Thursday 12 June 2008

Prieteni vechi, prieteni noi...prieteni!

Am vazut anul trecut un film care mie sincer mi-a placut mult! "In cautarea fericirii" se numeste in traducere destul de exacta in acest caz! Este un film de genul celor care la sfarsit ramai cu revelatii, cu idei noi, filme care "make a difference". In cazul acestui film una din ideile care mi-au ramas in cap este ca orice s-ar intampla si oricate schimbari ti-ar aduce viata trebuie sa-ti pastrezi prietenii aproape. Macar 1! Macar o persoana pe care sa te poti baza, in afara de familie!...si asta pentru ca nu stii niciodata ce se poate intampla...
Cunostinte noi apar intotdeauna insa nu toti devin prieteni. Eu as aproxima undeva la 1% dintre persoanele pe care le cunosti in viata raman prieteni adevarati cu care chiar daca nu te vezi ani de zile stii ca oricand se va bucura sa te vada si te vei bucura sa il / o vezi. Foarte putine sunt aceste persoane cu care simti nevoia sa te vezi, sa relationezi, sa le simti langa sufletul tau! Si cred ca merita sa faci tot ce e nevoie ca sa pastrezi aceste relatii! Pentru ca sunt speciale...si pentru ca merita!
Din pacate pe cat de greu este sa legi astfel de prietenii pe atat de usor este sa se destrame! Motivul: schimbari majore, timp, spatiu, renuntare, incetarea de a mai "lupta" pentru acea relatie. Poate suna a relatie de dragoste dar, desi este cu totul altceva, este de multe ori mai puternica... Si inca o asemanare intre cele 2 tipuri de relatie: din pacate nu se poate solidifica si nici pastra unilateral! Este si trebuie sa fie un efort de ambele parti...
Mi-am pierdut cativa prieteni pana acum, prieteni buni, pe motivul asta al renuntarii de a mai relationa. S-a intamplat pur si simplu! Si lucrurile au mers mai departe! Si alti prieteni au aparut insa, din cand in cand ma gandesc la ei si regret. Si nu pot sa inteleg de ce ne e asa greu sa reinnodam relatii! Poate pentru ca nu te astepti sa fie altfel...la fel ca intr-o relatie de dragoste: cand o termini de cele mai multe ori este pentru totdeauna pentru ca ne e greu sa credem in schimbari majore! Si totusi ele se inatampla in sens negativ. De ce nu este posibila si viceversa?
Daca a reusit cineva sa reinnoade o astfel de relatie va rog faceti share ca poate invatam si noi niste secrete utile!

In concluzie: trebuie sa pretuim la maxim ceea ce avem si merita! Chiar daca e greu!...pentru ca nu stii niciodata daca mai poti gasi ceva in viata la fel de bun, cu toate relele care vin la pachet:)!

5 comments:

Tree said...

Un prieten adevarat e poate mult mai valoros decat orice. Si este extrem de greu sa ai parte de prieteni, ma uit in jurul meu si vad o garamada de oameni care azi umbla intr-un cerc, maine in altul si tot asa, dar cand au nevoie de un umar sau o mana de ajutor nu e nimeni langa ei. Eu nu consider ca aceste relatii trebuie neaparat intretinute pentru ca prietenii sunt pe aceeasi lungime de unda si au aceleasi gusturi si placeri. Nu ai motive sa faci compromisuri. Prietenii se accepta neconditionat intre ei, fara pretentii.

A.D. said...

Asa e, se accepta ca de-aia sunt prieteni! Dar prieteniile se rup daca nu ai grija de ele! Nu ma refer neaparat la compromisuri, ci la alte elemente: atentie, interes, lipsa infatuarii etc.Si daca nu exista elementele astea se rupe de la sine, asa cum exista de la sine!

Tree said...

Nu se rup deloc. Asta inseamna prietenie. Prietenii nu sunt pe interes, iar daca cineva este infatuat sunt slabe sanse sa aiba prieteni. O prietenie nu se formeaza chiar de la sine, este formata din intamplari si situatii trecute impreuna, momente in care dovedesti ca esti un om de cuvant ca esti cinstit. Astea se dovedesc in timp. o prietenie adevarata nu se formeaza decat in timp. Restul....sunt doar cunostinte pe care te poti baza sau nu.

Tree said...

asta e doar parerea mea, eu asa le simt.

A.D. said...

Foarte de acord, dupa cum am spus si in primul post, prieteniile care conteaza se formeaza greu, in timp! Insa eu cred ca fara acel "efort" care trebuie depus in mentinerea relatiei (a se intelege ceea ce am explicat mai devreme)PRIETENUL devine CUNOSTINTA sau chiar mai mult...NIMIC! Exemple stiu multe dar nu le voi povesti!

P.S. Parerea mea :)